Chevrolet Corvette Stingray C3 1971

Wersja Stingray C3
Pojemność 5700cm3
Moc 270KM
Skrzynia biegów manualna
Napęd tylny
Paliwo benzyna
Przebieg 122767km
Kraj pochodzenia Stany Zjednoczone
Bezwypadkowy TAK
76000zł
brutto
    Umowa kupna-sprzedaży

    Chevrolet Corvette trzeciej generacji został oparty na samochodzie koncepcyjnym Mako Shark II. W nawiązaniu do poprzedniego pokolenia nowy Corvette dostał wystające do góry nadkola, zamykane przednie reflektory oraz charakterystyczne, podwójne tylne światła.

    Sylwetka Corvette C3 ma wzorcowy kształt sportowego samochodu. Sprawia wrażenie bardzo długiej i przysadzistej, maska ciągnie się, mogłoby się wydawać – w nieskończoność. Wszystkie kształty są ostre i muskularne. Szyba o charakterystycznym kształcie z poprzedniej generacji została zastąpiona pionowym, małym oknem.

    C3 dostępna była zarówno w odmianie kabriolet, jak i coupé. Tym razem jednak wersja z twardym dachem została wyposażona w dach typu T-top, ze zdejmowanymi panelami i chowaną tylną szybą. By poprawić rozkład masy między przodem a tyłem, akumulator umieszczono za siedzeniami.

    W wyposażeniu oferowano między innymi układ odmrażania tylnej szyby, radio AM/FM oraz alarm antywłamaniowy.

    Przez pierwsze dwa lata produkcji (1968 i 1969) nie zaszły szczególne zmiany w wyglądzie auta. Dopiero w 1970 roku nieco przemodelowano przednie światła, a wewnątrz wymieniono fotele i dodano wstawki z drewna. Rok 1971 był przełomowy pod kątem liczby montowanych instalacji klimatyzacyjnych w modelach Corvette. Większość egzemplarzy zjeżdżających z linii produkcyjnych miała ją w wyposażeniu. W 1973 roku nastąpiły znaczne zmiany – zrezygnowano z chromowanych przednich zderzaków, rok później zniknęły również z tyłu. Przemodelowano wtedy kształt pasa tylnego – stał się on bardziej smukły.

    Początkowo najmniejszą jednostką dostępną w Corvette C3 było V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, która później wzrosła do 350 KM. Jej kadencja trwała zaledwie dwa lata i później, w latach 1969–1980 najmniejszym silnikiem była widlasta ósemka o pojemności 5,7 l, generująca w zależności od wersji od 165 do 370 KM. W 1980 roku montowano najmniejszą jednostkę, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę tego modelu. Było to 5-litrowe V8 LG4 o mocy 180 KM. Do sztandarowych pojemności należały V8 Big-Block o rozmiarach 7 l oraz 7,4 l. Najmocniejsza z nich, 427 Big-Block Tri-Power V8 generowała 435 KM. Łącznie przez nadwozie modelu C3 w ciągu całego okresu produkcji przewinęły się aż 34 wersje silników.

    Data dodania ogłoszenia

    10.04.2019

    +48 33 486 98 39

    +48 502 318 213
    +48 602 138 015

    ul. Leszczyńska 6
    43-300 Bielsko-Biała

    e-mail: info@classic-group.pl

    classic-group.pl

    Zobacz również