Citroen Saxo VTS 16v 1999
Pojemność | 1587cm3 |
Moc | 118KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1999 |
Przebieg | 165000km |
Kwintesencja hot hatch’a z lat 90. Saxo VTS 16v największą karierę zrobił w motorsporcie. Stanowiąc przez wiele lat tzw. entry-level do świata rajdów amatorskich i profesjonalnych. Ich ogromna popularność w spocie stała się główną przyczyną deficytu egzemplarzy bezwypadkowych, nieprzerabianych i nietuningowanych. Fabrycznie niska odporność na korozję, po latach okazała gwoździem do trumny podaży tej wersji Saxo. Dziś fabrycznie utrzymane egzemplarze VTS 16v to coraz bardziej pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim. Wszystkie przesłanki świadczą, że to jeden z pewniaków inwestycyjnych by powtórzyć kolekcjonerski strzał w dziesiątkę jakim okazał się Peugeot 205 1.9 GTI. Najbardziej utytułowanym sportowcem, który od 1998 odnosił sukcesy w Saxo kit-car jest 9-krotny Mistrz Świata WRC Sébastien Loeb. Pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata Loeb odniósł w 1999 za kierownicą Saxo VTS.
Oferowany egzemplarz sprzedany jako nowy w Madrycie w roku 1999 i serwisowany przez 23 lata w tym samym ASO Citroën. Przed importem w 2022r posiadał jednego właściciela od nowości. Z racji swojego pochodzenia nie posiada korozji zarówno na nadwoziu, a w szczególności w newralgicznych dla modelu miejscach płyty podłogowej. Układ napędowy i elementy zawieszenia zachowane są w stanie nieosiągalnym w naszym klimacie. Saxo jest w stanie oryginalnym, bez ingerencji blacharskiej, bez przeszłości rajdowej, żadnych modyfikacji, mechanicznie i wizualnie jest w 100% oryginalnym egzemplarzem. To zdecydowanie największy atut tego egzemplarza, z uwagi na dużą skłonność do korozji tych modeli pochodzących z innych rynków o klimacie zbliżonym do polskiego.
Udokumentowany przebieg 165 000km – kompletna dokumentacja od zakupu, książka serwisowa z Citroën España z kompletem przeglądów, spójna z przebiegiem oraz hiszpańskie dokumenty z przeglądów technicznych z adnotacją przebiegu.
Samochód zarejestrowany w Polsce od sierpnia 2022 r. Nie eksploatowany w deszczu, nie widział zimy, wykonano opłaty, rejestrację, a następnie jazdy próbne i niezbędne ze względu na wiek naprawy.
Wóz jest po obszernym serwisie w Polsce (szczegóły w linku w komentarzu). Doposażony w odnowiony zestaw opcjonalnych dla tego modelu felg Speedline Indianapolis 15”.
VTS jest w bardzo dobrym stanie zachowania zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Nigdy nie posiadał instalacji LPG, haka ani innych przeróbek. Jest kompletny, całe wyposażenie jest pełni sprawne. Fabrycznie wyposażony w klimatyzację, co w Saxo stanowiło dosyć rzadko spotykaną i pożądaną opcję. Samochód prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaję się zarówno do bieżącej jazdy, jednak z rekomendacją na uzupełnienie kolekcji czy na zloty i wystawy.
Auto po obszernym serwisie obejmującym m.in.
- serwis olejowy wraz z kompletem filtrów
- wymianę rozrządu i napędu osprzętu (oryginalna pokrywa rozrządu nie jest zdeformowana),
- wymianę mocowań silnika oraz wybrane elementy w zawieszeniu pojazdu
- wymianę uszczelnień na połówkach głowicy i deklu zaworowym
- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika
- nowe wentylatory chłodnic
- naprawa podnośników szyb
- nowe felgi Speedline Indianapolis 15” – opcja dla VTS 16v
- nowy komplet opon (DOT 4121) 195/45 R15
- w komplecie zestaw oryginalnych Speedline Toulouse 14” z fabrycznymi oponami Michelin
Pełna galeria zdjęć dostępna jest tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1kMnzpyi51X9r8jntGl8_Bd8bXVWNZ3On
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna
102226 zł
Citroën Xantia II Activa 2.1 TD 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | diesel
SPRZEDANY
Citroën Xantia II ACTIVA 2.0i Turbo CT 1998
1998 | 1998cm3 | 147KM | benzyna