Citroen Saxo 16v VTS 1999
Pojemność | 1587cm3 |
Moc | 118KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1999 |
Przebieg | 165000km |
Szanowni Państwo,
Oferuję samochód Citroën Saxo VTS 1.6 16v 118 KM (NFX / TU5JP4). Jest to kwintesencja hot hatch’a z lat 90. Saxo VTS 16v największą karierę zrobił w motorsporcie, stanowiąc przez wiele lat tzw. entry-level do świata rajdów amatorskich i profesjonalnych. Jego ogromna popularność w sporcie stała się główną przyczyną deficytu egzemplarzy bezwypadkowych, nieprzerabianych i nietuningowanych. Fabrycznie niska odporność na korozję, po latach okazała się gwoździem do trumny podaży tej wersji Saxo. Dziś fabrycznie utrzymane egzemplarze VTS 16v to coraz bardziej pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim.
Najbardziej utytułowanym sportowcem, który od 1998 roku odnosił sukcesy w Saxo kit-car, jest 9-krotny Mistrz Świata WRC Sébastien Loeb. Pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata Loeb odniósł w 1999 roku za kierownicą Saxo VTS.
Oferowany egzemplarz wyprodukowany został na rynek europejski, przed importem posiadał jednego właściciela od nowości. Sprzedany jako nowy w Madrycie w 1999 roku i serwisowany przez 23 lata w tym samym ASO Citroën w Madrycie.
Saxo jest w bardzo dobrym stanie zachowania. Jest w pełni seryjny, bezwypadkowy, bez przeszłości w motorsporcie. Nigdy nie posiadał klatki, haka, LPG czy jakichkolwiek innych przeróbek. Auto z racji swojego pochodzenia jest wolne od korozji, zarówno na nadwoziu, jak i w szczególności w newralgicznych dla modelu miejscach płyty podłogowej. Układ napędowy i elementy zawieszenia zachowane są w stanie nieosiągalnym w naszym klimacie. Saxo jest w stanie oryginalnym, bez ingerencji blacharskiej, co jest zdecydowanie największym atutem tego egzemplarza z uwagi na dużą skłonność do korozji tych modeli.
Udokumentowany przebieg wynosi 165 tys. km – kompletna dokumentacja od zakupu, książka serwisowa z Citroën España z kompletem przeglądów, spójna z przebiegiem oraz hiszpańskie dokumenty z przeglądów technicznych z adnotacją przebiegu.
Samochód zarejestrowany w Polsce od sierpnia 2022 r. Nie eksploatowany poza sezonem letnim. Utrzymywany jako egzemplarz kolekcjonerski, głównie na wydarzenia motoryzacyjne, na co dzień ozdoba garażu.
Po imporcie przeszedł duży serwis, obejmujący m.in.:
✓ serwis olejowy wraz z kompletem filtrów,
✓ wymianę rozrządu i napędu osprzętu (oryginalna pokrywa rozrządu nie jest zdeformowana),
✓ wymianę mocowań silnika oraz wybrane elementy w zawieszeniu pojazdu,
✓ wymianę uszczelnień na połówkach głowicy i deklu zaworowym,
✓ serwis klimatyzacji z wymianą czynnika,
✓ nowe wentylatory chłodnic,
✓ naprawę podnośników szyb,
✓ nowe felgi Speedline Indianapolis 15” – opcja dla VTS 16v,
✓ nowy komplet opon 195/45 R15,
✓ skompletowanie i uzupełnienie o fabryczny radioodtwarzacz Grundig,
✓ w komplecie zestaw oryginalnych Speedline Toulouse 14” z fabrycznymi oponami Michelin,
✓ przed sezonem 2024 serwis olejowy.
Saxo VTS w kolorze białym uważane było za najlżejszą konfigurację ze względu na najmniejszą ilość jednoskładnikowego lakieru i najczęściej służyło za bazę dla rajdówek. Auto jest bezwypadkowe i pozbawione ingerencji blacharskich. Lakier na niektórych zewnętrznych elementach był odświeżany ze względu na drobne zarysowania, charakterystyczne w krajach śródziemnomorskich. Jest to też nieuniknione ze względów estetycznych przy lakierze akrylowym, ze względu na jego naturalne cechy, takie jak miękkość, żółknięcie i brak zabezpieczenia przed działaniem promieni UV. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski oraz elementy konstrukcyjne posiadają fabryczną warstwę lakieru.
Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym, jest kompletne, a całe wyposażenie jest w pełni sprawne. Klimatyzacja w Saxo jest dosyć rzadko spotykaną i bardzo cenioną opcją. Samochód prezentuje się nienagannie. W obecnym stanie nadaje się wprost do kolekcji czy na zloty i wystawy. Posiada nieznaczne ślady użytkowania, co jest cechą, a nie wadą, każdego auta w stanie oryginalnym, nie po renowacji.
Zapraszam na osobiste oględziny (05-462 Wiązowna k. Warszawy), blisko węzła tras S17/S2/A2, 20 minut od Lotniska Chopina (możliwy odbiór z lotniska). Przestronna hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin pojazdu.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce. Komplet dokumentów, książka serwisowa, dokumentacja z przeglądów technicznych, etc. Sprzedaż na podstawie faktury (bez VAT). Płatność przelewem (PLN, USD, EUR, JPY, CHF) z możliwością płatności gotówką. Brak dodatkowych opłat skarbowych PPC-3. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna
89999 zł
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | diesel