Citroën Xantia II ACTIVA 2.0i Turbo CT 1998
Pojemność | 1998cm3 |
Moc | 147KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1998 |
Przebieg | 103252km |
Prezentowany samochód jest 1 z 822 wyprodukowanych egzemplarzy wersji Xantia II ACTIVA Turbo CT z kierownicą po lewej stronie (822 szt. LHD oraz 270 szt. RHD). Wersja ACTIVA była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroën. Wyposażona jest poza oczywistym dla marki zawieszeniem hydropneumatycznym w układ Hydroactive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis). Jazda takim autem w dzisiejszych czasach to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. ACTIVA może osiągać przeciążenia do 1.2g przy wychyleniach nadwozia nieprzekraczających 1o. Z uwagi na bardzo mały wolumen produkcji egzemplarzy z zawieszeniem posiadającym układ SC/CAR (Xantia I – 10176szt i Xantia II – 8066szt wszystkich wersji silnikowych) oryginalnie utrzymane egzemplarze, z niskim przebiegiem to pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim, będące dziedzictwem technologicznym marki Citroën.
Xantia wyprodukowana na rynek hiszpański i tam sprzedana jako nowy w marcu 1998 roku. Kupiony przeze mnie w maju 2022 r w okolicach Alicante w Hiszpanii. Do czasu importu Xantia miała jedną właścicielkę przed 24 lata i przejechała 100 tys. km – kompletna dokumentacja od zakupu w Citroën España oraz hiszpańskie dokumenty z przeglądów technicznych z adnotacją przebiegu.
Auto jest w bardzo dobrym stanie zachowania. Jest w pełni seryjny, bezwypadkowy. Nigdy nie posiadało LPG, haka czy jakichkolwiek innych przeróbek. Auto z racji swojego pochodzenia nie posiada ognisk korozji zarówno na nadwoziu, a w szczególności w newralgicznych dla modelu miejscach. Układ napędowy i elementy zawieszenia zachowane są w stanie nieosiągalnym w naszym klimacie. To zdecydowanie największy atut tego egzemplarza, z uwagi na skłonność do korozji tych modeli pochodzących z innych rynków o klimacie zbliżonym do polskiego.
Samochód zarejestrowany w Polsce od czerwca 2022 r. Nie eksploatowany w deszczu, nie widział zimy, wykonano opłaty, rejestrację, a następnie jazdy próbne i niezbędne ze względu na wiek naprawy.
Auto po obszernym serwisie obejmującym m.in.
- serwis olejowy wraz z kompletem filtrów
- serwis układu hydropneumatycznego z wymianą wybranych sfer
- wymianę płynu hydraulicznego LHM
- elementy zawieszenia silnika i skrzyni biegów
- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika
Auto jest bezwypadkowe jednak lakier był odświeżany, należy przyjąć jako ponownie lakierowane nadwozie. Jest to charakterystyczne przy usuwaniu drobnych zarysowań w krajach śródziemnomorskich jak Hiszpania. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne posiadają fabryczną warstwę lakieru. Newralgiczne dla modelu elementy jak progi i ich tylne łączenia są fabryczne. Auto nie posiada, żadnych śladów korozji, a płyta podłogowa jest w stanie zbliżonym do fabrycznego.
Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym, jest kompletne, całe wyposażenie jest pełni sprawne. Klimatyzacja z automatycznym sterowaniem jest sprawna. Samochód prezentuje się nienagannie. Mając na uwadze unikatową wersję Activa, znikomy przebieg i bardzo dobry stan bez korozji nadwozia i podwozia, z całą pewnością jest to egzemplarz warty polecenie zarówno kolekcjonerowi marki jak i świetny na pierwszy youngtimer. W obecnym stanie nadaję się zarówno do bieżącej jazdy jak i wprost do kolekcji czy na zloty i wystawy. Posiada śladu użytkowania, co jest cechą, nie wadą, każdego auta używanego.
Zapraszam na osobiste oględziny (25km od centrum Warszawy, w pobliżu trasy S17, węzeł Wiązowna). Posiadam przestronną halę garażową z dobrym oświetleniem gwarantującą swobodny dostęp z każdej strony auta, także pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin pojazdu.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce, po obszernym przeglądzie serwisowym, gotowy do bezpiecznej i legalnej jazdy. Do auta wystawiona będzie faktura (bez VAT). Dostępność od ręki. Możliwość płatności gotówką, przelewem lub przelewem natychmiastowym (expressowym). Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu podatku PPC-3. W obecnym stanie prawnym pozostawiając tablice rejestracyjne wystarczy wymienić dowód rejestracyjny w cenie ca. 54zł. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku 10%.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna
89999 zł
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | diesel