BMW 735iL E32 1988
| Pojemność | 3430cm3 |
| Moc | 211KM |
| Skrzynia biegów | manualna |
| Napęd | przedni |
| Paliwo | benzyna |
| Rocznik | 1988 |
| Przebieg | 120000km |
Oferuję samochód zabytkowy BMW 735i Long serii E32 z roku 1988. To egzemplarz drugiej generacji serii 7, wyposażony w rzędowy, sześciocylindrowy silnik M30 o pojemności 3.43L i mocy 211 KM, z automatyczną skrzynią biegów i dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (LSD 25%). Skonfigurowany w charakterystycznym dla marki połączeniu czarnego lakieru Schwarz (086) i czarnego wnętrza z drewnianymi dekorami.
Podobnych egzemplarzy serii E32 na rynek amerykański powstało około 13 tys., przy czym rocznik 1988 był pierwszym rokiem produkcji tego wariantu 735iL. Dostarczono jedynie 2823 sztuki takich aut, co stanowi zaledwie 4% światowej produkcji serii E32.
Powiedzieć o serii 7 generacji E32 „klasyczna”, to jak nie powiedzieć niczego. Projekt serii E32 to dzieło zespołu pod kierownictwem Clausa Luthe, designera NSU i autora projektu Ro80, przy współudziale Włocha Ercole Spada, związanego wiele lat z Zagato i I.D.E.A. Institute. Po debiucie w roku 1986 seria E32 odmieniła wizerunek luksusowej klasy BMW jako bezpośredniej konkurencji Sonderklasse od Mercedesa, ale wyróżniającej się sportowym charakterem typowym dla marki. Ta cecha przylgnęła do flagowych limuzyn BMW na lata.
Tutaj mamy do czynienia z wersją Long, oferującą wydłużony o 11,4 cm rozstaw osi i całkowitą długość pojazdu przekraczającą barierę 5 m, co jeszcze bardziej pokazuje aspiracje serii 7 do konkurowania z flagowym Mercedesem, choć rywalem w dniu premiery E32 była już obecna wiele lat na rynku seria W126. Generacja E32 wprowadziła szereg innowacji technologicznych, na które konkurencja kazała jeszcze poczekać, tj. adaptacyjne zawieszenie, kontrolę trakcji, dwustrefową klimatyzację, podwójne szyby zwiększające komfort podróżowania oraz reflektory projekcyjne.
Oferowany egzemplarz wyprodukowano na rynek amerykański, sprzedany na Florydzie, następnie większość życia spędził u jednego właściciela w przyjaznym klimacie stanu Waszyngton. Zaimportowany do Polski przez miłośnika klasycznych BMW dopiero w roku 2021. Zarejestrowany jako pojazd zabytkowy i używany okazjonalnie od sezonu 2022 r. prywatnie przez Prezesa Fundacji związanej z klasyczną motoryzacją w Polsce. Żółte tablice otrzymał na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego mazowieckiego konserwatora zabytków (nie muzeum, nie kolekcja). Oczywiście posiada „czysty” raport Carfax oraz dokumentację zdjęciową z importu.
Przeszło 37‑letni egzemplarz ma niewielki, udokumentowany przebieg 75 tys. mil (120 tys. km) i zachowany jest w całości w oryginalnym stanie, łącznie z fabryczną grubością lakieru, z minimalnymi śladami użytkowania. Nie posiada żadnych modyfikacji, nigdy nie posiadał instalacji LPG, haka ani innych przeróbek. Jest kompletny, wyposażenie jest zgodne z VIN, wszystkie elementy blacharskie zachowały matching numbers. Komora silnika zachowana w fantastycznie oryginalnym stanie, nie myta, z zachowaną fabryczną woskową konserwacją, charakterystyczną dla egzemplarzy BMW wysyłanych poza Europę w latach 80/90. Wnętrze jest utrzymane w stanie bardzo dobrym, nie było odnawiane, a tapicerka skórzana nie była lakierowana. Oprócz elektrycznie regulowanych i podgrzewanych foteli jest również elektrycznie regulowana kanapa. Podsufitka nie wisi, panele drzwiowe są równe i trzymają linię, deska rozdzielcza bez skaz i pęknięć wraz z dobrze zachowanymi drewnianymi dekorami świadczą o ponadprzeciętnym stanie zachowania i dobrych warunkach, w jakich to reprezentacyjne auto było używane. Auto nie śmierdzi, wnętrze nie było spleśniałe, zalane lub zniszczone podczas importu.
BMW jest na bieżąco serwisowane i używane wyłącznie rekreacyjnie, z wyjątkiem sezonu zimowego. Po imporcie zweryfikowane przez serwis ze specjalizacją BMW. Wymieniono m.in. chłodnicę, elementy zawieszenia, wykonano regenerację zacisków hamulcowych, serwis wszystkich płynów eksploatacyjnych, przygotowano auto do bezproblemowej sezonowej jazdy. W kolejnym sezonie duży serwis klimatyzacji. W bieżącym sezonie serwis układu zapłonowego, nowy akumulator. Corocznie wykonywany był serwis olejowy, niezależnie od przebiegu. Właściciel doposażył auto w doskonale odnowione felgi z wersji V12 wraz z nowymi oponami.
Dużą zaletą jest fakt, że od kilku sezonów letnich BMW jest rekreacyjnie używane jako pojazd kolekcjonerski i – co najważniejsze – nie jest zastane, nie jest świeżym importem, nie jest po bardzo długim postoju. Auto posiada niewielkie oznaki używania, charakterystyczne dla samochodu używanego, natomiast zachowane jest zdecydowanie w ponadprzeciętnym stanie, o potwierdzonych cechach kolekcjonerskich. Corocznie wykonywany serwis niezależnie od przebiegów. Tym samym mamy wóz gotowy do czerpania radości z jazdy, zgodnie z mottem marki BMW „Freude am Fahren”.
Zapraszam na osobiste oględziny (PL 05‑462 Wiązowna k. Warszawy, blisko węzła tras S17/S2/A2, 20 min od Lotniska Chopina). Hala garażowa gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin.
Nabywca kupi samochód zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków) z kompletem dokumentów, gotowy do jazdy. Sprzedaż komisowa. Dokumenty sprzedażowe na pełną kwotę transakcji. Możliwość płatności gotówką lub przelewem (PLN, USD, EUR, JPY, CHF, SEK). Możliwa dostawa pod wskazany adres.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna
SPRZEDANY
Renault Twingo 2004
2004 | 1149cm3 | 75KM | benzyna
SPRZEDANY
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna




