Citroen XM 1998
Pojemność | 2000cm3 |
Moc | 132KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1998 |
Przebieg | km |
Macie w swoim garażu auta z autografem ich projektanta?
Oferuję wyjątkowy egzemplarz Citroëna XM. Flagowiec marki z lat 90. bezpośredni następca legendarnego CX’a i w prostej linii wnuk ikonicznej DS. Laureat konkursu Car of The Year 1990. W latach 90. nieliczne egzemplarze na naszych ulicach przykuwały wzrok przechodniów niczym statek kosmiczny.
Dziś nadal wygląda zjawiskowo, odwraca głowy przechodniów, zapewnia nieziemski komfort dla podróżujących, otula welurowym, miękkim wnętrzem. To przystępny sposób na bycie w awangardzie, coś niesztampowego, znacznie bardziej konkurencyjnego cenowo niż niemieccy klasyczni konkurenci z tego samego okresu.
Ten egzemplarz w maju był ekspozycją w trakcie wydarzenia z okazji 35 rocznicy premiery Citroëna XM. Został podpisany przez swojego projektanta, Daniela Abramsona, jednego z designerów Citroena, który przez 24 lata tworzył i rozwijał koncepty Activa, Activa II, Xantia, XM, C5 i C6 oraz restylizował dziesiątki charakterystycznych dla marki detali.
Wóz pochodzi z przedmieść Paryża, kupiony u lokalnego koncesjonera w Vernouillet, gdzie miał jednego właściciela. Doskonale zachowany, z bardzo niskim oryginalnym przebiegiem 88 tys.km, nierestaurowany, w stanie oryginalnym, z fantastycznymi cechami charakterystycznymi dla marki Citroën, genialnym, prostym (w tej wersji) układem hydropneumatycznego zawieszenia i mięsistym welurowym wnętrzem z drewnianymi dekorami oraz tzw. 13-tą szybą, cechą wyłącznie tego modelu.
Dlaczego to ciekawy egzemplarz?
To gotowy kompletny egzemplarz do kolekcji lub do sezonowej jazdy i celebrowania każdego kilometra. To nie jest półprodukt, w którym zaczynasz od mniejszej lub większej renowacji.
Jest w doskonałym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, nie był nigdy naprawiany blacharsko, korozja nie była usuwana, jest oczywiście bezwypadkowy. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują. Charakterystyczne dla modelu listwy ozdobne są w stanie bardzo dobrym, nie są utlenione, co świadczy o bardzo dobrych warunkach garażowania. Podszybie jest wolne od korozji. Górne poduszki siłowników zawieszenia są oryginalne i nie posiadają korozji. Progi, w szczególności na początkach jak i końcach, mają fabryczne powłoki, nie posiadają oznak korozji ani wcześniejszych napraw. Podwozie nie posiada dodatkowych powłok bitumicznych, nie maskuje faktycznego stanu i braku korozji konstrukcyjnej.
Obraz wszystkich charakterystycznych dla modelu miejsc jest spójny z symbolicznym przebiegiem i potwierdza bardzo dobrą historię egzemplarza. Nie posiadał instalacji LPG, haka, bagażników, ani żadnych przeróbek.
Bardzo dobrze zachowany XM z bardzo niskim, kolekcjonerskim przebiegiem, bez śladów korozji, bez historii napraw blacharskich, sygnowany osobiście przez jednego ze swoich projektantów to wartościowe uzupełnienie posiadanej kolekcji lub doskonały początek kolekcjonerskiej przygody. Jest to silny prognostyk do utrzymania i wzrostu wartości w czasie.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce. W komplecie teczka dokumentów, książką serwisową, dokumenty wydania auta z salonu, dodatkowe odręczne zapiski serwisowe właściciela, dokumentacja z przeglądów technicznych, etc. Sprzedaż na podstawie Faktury (bez VAT). Płatność przelewem (PLN, USD, EUR, JPY, CHF), możliwość płatności gotówką. Brak dodatkowych opłat skarbowych PPC-3.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | benzyna
55000 zł
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna