Najbardziej pożądane klasyki lat 80.
Lata 80. były wyjątkowe – to czas przełomów technologicznych, unikalnego designu i motoryzacyjnych innowacji. Samochody z tego okresu cieszą się ogromną popularnością, zarówno wśród kolekcjonerów, jak i miłośników motoryzacji, którzy poszukują czegoś więcej niż zwykły pojazd. Przyjrzyjmy się kilku modelom, które podbiły serca kierowców na całym świecie.
BMW E30 – legenda stylu i osiągów
BMW E30 to symbol lat 80. i jeden z najbardziej pożądanych youngtimerów. Od skromnych wersji 316i po kultowe M3, E30 oferowało coś dla każdego. Wersja Cabrio zyskała szczególną popularność dzięki sportowej elegancji i idealnemu balansowi między osiągami a komfortem. Na zlotach klasyków to niemal obowiązkowa pozycja.
BMW 325i Cabriolet E30
1989 | 2494cm3 | 170KM | benzyna | 164062km
105000 zł
BMW 318 IS E30
1989 | 1796cm3 | 136KM | benzyna | 10000km
34900 zł
BMW 318 E30
1988 | 1783cm3 | 113KM | benzyna | 207000km
50000 zł
Mercedes W126 – klasa S, jakiej nie zapomnimy
Klasa S zawsze była synonimem luksusu, a model W126 wprowadził Mercedesa w erę zaawansowanych technologii. System ABS, poduszki powietrzne i rewolucyjne zawieszenie sprawiły, że był to wybór biznesmenów i polityków. Dziś jego klasyczny wygląd i komfortowe wnętrze wciąż budzą podziw.
Mercedes-Benz 300SE W126
1986 | 2960cm3 | 180KM | benzyna | 84000km
59000 zł
Mercedes-Benz 560SEL W126
1989 | 5547cm3 | 279KM | benzyna | 115000km
119000 zł
Mercedes-Benz 560SEL AMG W126
1989 | 5547cm3 | 279KM | benzyna | 185346km
69999 zł
Ford Sierra XR4i – sportowy duch codzienności
Ford Sierra to przykład, jak sportowy charakter może łączyć się z codzienną praktycznością. Wersja XR4i, wyposażona w mocne silniki V6 i unikalny design (dwuskrzydłowy tylny spojler!), stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli tamtych lat.
Volkswagen Golf GTI Mk2 – król hot hatchy
Golf GTI Mk2 to kwintesencja emocji na drodze. Dzięki mocnemu silnikowi i lekkiemu nadwoziu auto oferowało niezwykłe wrażenia z jazdy. To także świetny wybór dla początkujących kolekcjonerów, bo nadal można znaleźć dobrze utrzymane egzemplarze w przystępnej cenie.
Porsche 911 (930) – turbo emocje
Porsche 911 z lat 80. (kod 930) to auto, które zmieniło zasady gry w świecie samochodów sportowych. Wersja Turbo z szerokimi nadkolami i charakterystycznym spoilerem „whale tail” przyciągała spojrzenia wszędzie, gdzie się pojawiła. Dziś to jeden z najcenniejszych klasyków.
Alfa Romeo GTV6 – włoski temperament
GTV6 to prawdziwy symbol włoskiej motoryzacji. Niezwykle stylowy design, doskonałe prowadzenie i dźwięk silnika V6 sprawiają, że to auto ma swój niepowtarzalny urok. W latach 80. stało się ikoną rajdów i wyścigów.
Klasyki lat 80. to coś więcej niż samochody – to historia, emocje i styl, który nigdy nie wychodzi z mody. Jeśli szukasz inwestycji lub auta, które wzbudza zachwyt, te modele to idealny wybór.
Tekst powstał przy pomocy AI