Citroen Xantia II ACTIVA 1998
Pojemność | 2088cm3 |
Moc | 109KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1998 |
Przebieg | 40000km |
Oferuję samochód Citroën Xantia II w wersji ACTIVA z symbolicznym przebiegiem wynoszącym 40 tys. km. Wyprodukowany w 1998 roku, jest wyposażony w silnik Turbo Diesel o pojemności 2088 ccm i mocy 109 KM oraz 250 Nm, z 5-biegową skrzynią manualną.
Prezentowany samochód jest jednym z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji ACTIVA 2.1 TD. Wersja ACTIVA była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych i popisem technologicznych możliwości firmy Citroën. Otrzymała rozwiązania inżynieryjne z prototypowych modeli Activa 1 i 2. Wyposażona jest w układ Hydractive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis).
Jazda takim autem w dzisiejszych czasach to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. ACTIVA może osiągać przeciążenia do 1.2g przy wychyleniach nadwozia nieprzekraczających 1°. Dziś, po 30 latach od premiery, fabrycznie utrzymane egzemplarze to ewenementy na rynku kolekcjonerskim. Stają się pożądane nie tylko w kolekcjach aut francuskich, ale i na całym świecie. Stanowią dziedzictwo technologiczne marki Citroën, prezentując rozwiązania, których nie zastosowano już nigdy później w żadnym modelu produkcyjnym marki.
Oferowana Xantia została wyprodukowana na rynek hiszpański i tam sprzedana jako nowa w marcu 1998 roku. Kupiłem ją od pierwszego właściciela w mieście Vigo w północno-zachodniej Hiszpanii (gdzie znajduje się fabryka koncernu) i zaimportowałem do Polski w marcu 2022 roku z przebiegiem 35 tys. km. Od tego czasu była traktowana wyłącznie jako eksponat w dwóch kolekcjach. Zachowana jest pełna dokumentacja od nowości.
Auto ma udokumentowany przebieg 40 tys. km, a jego stan zachowania jest zbliżony do fabrycznego. W pełni oryginalne, bezwypadkowe, z oryginalnym lakierem. Ze względu na swoje pochodzenie nie posiada żadnych ognisk korozji, zarówno na nadwoziu, jak i w szczególnie newralgicznych miejscach modelu, takich jak płyta podłogowa czy progi. Unikalny stan zachowania oraz bezprecedensowe rozwiązania techniczne wersji ACTIVA to zdecydowanie największe atuty tego egzemplarza i wartościowe uzupełnienie kolekcji, a także doskonały początek kolekcjonerskiej przygody. Jest to silny prognostyk utrzymania i wzrostu wartości w czasie.
Citroën po imporcie w 2022 roku wymagał jedynie podstawowych prac serwisowych, które obejmowały:
- przegląd okresowy z serwisem olejowym,
- wymianę rozrządu,
- wymianę uszczelnień na połówkach głowicy i pokrywie zaworów oraz uszczelek kolektora ssącego,
- wymianę chłodnicy wraz z płynem chłodniczym i nowymi przewodami,
- serwis układu hydropneumatycznego z wymianą wybranych sfer,
- wymianę płynu hydraulicznego LHM.
W bieżącym sezonie 2024 dodatkowo wykonano:
- serwis olejowy,
- wymianę płynu hydraulicznego LHM,
- nowe opony Michelin,
- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika,
- aplikację powłoki ceramicznej na lakier.
Samochód jest w doskonałym stanie zachowania, oryginalny, bez modyfikacji, nigdy nie był naprawiany blacharsko, a korozja nie była usuwana. Jest bezwypadkowy, z oryginalnym lakierem. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski oraz elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, a krawędzie elementów licują. Charakterystyczne dla modelu listwy ozdobne są w bardzo dobrym stanie, nieutlenione. Podszybie jest wolne od korozji. Górne poduszki siłowników zawieszenia są oryginalne, bez korozji. Progi, zarówno na początkach, jak i końcach, mają fabryczne powłoki, bez oznak korozji lub wcześniejszych napraw. Podwozie nie posiada dodatkowych powłok bitumicznych, co nie maskuje jego idealnego stanu. Obraz wszystkich charakterystycznych miejsc dla modelu jest zgodny z symbolicznym przebiegiem, co potwierdza doskonałą historię egzemplarza.
Wnętrze utrzymane w nienagannym stanie, oryginalne, bez przeróbek, śladów kleju lub wkrętów po dodatkowych akcesoriach. Wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Klimatyzacja automatyczna działa w pełni wydajnie. Oryginalne radio z fabryczną zmieniarką zabudowaną w bagażniku.
Samochód prezentuje się perfekcyjnie. Mając na uwadze unikatową wersję, minimalny przebieg oraz idealny stan blacharski nadwozia i podwozia, z całą pewnością jest to egzemplarz rekomendowany do kolekcji lub muzeum. Obecnie jest w pełni sprawny, wspaniale jeździ i nadaje się na każdą drogę, zloty, wystawy oraz konkursy. W 2023 roku ten egzemplarz był eksponowany podczas wydarzenia z okazji 30. rocznicy światowej premiery modelu Xantia.
Zapraszam na osobiste oględziny (05-462 Wiązowna k. Warszawy, blisko węzła tras S17/S2/A2, 20 minut od Lotniska Chopina, możliwy odbiór z lotniska). Hala garażowa z dobrym oświetleniem zapewnia swobodny dostęp z każdej strony auta, a pora dnia lub zła pogoda nie stanowią przeszkody do dokładnych oględzin.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce. Komplet dokumentów, książka serwisowa, dokumentacja z przeglądów technicznych, itp. Sprzedaż na podstawie Faktury (bez VAT). Płatność przelewem (PLN, USD, EUR, JPY, CHF), możliwość płatności gotówką. Brak dodatkowych opłat skarbowych PPC-3. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres na podstawie zadatku.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna
49000 zł
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna