Mercedes-Benz CL420 C140 1996
Pojemność | 4196cm3 |
Moc | 279KM |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Napęd | tylny |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1996 |
Przebieg | 195000km |
Szanowni Państwo,
oferuję samochód Mercedes-Benz CL420 generacji C140. Wyprodukowany w czerwcu 1996 jest bardzo wczesnym, jednym z pierwszych egzemplarzy po liftingu, pod zmienioną nazwą jako klasa CL. Auto wyposażone w silnik V8 o pojemności 4.2L i mocy 279KM i 400Nm (M119.981) po modernizacji mechanicznej (cewki zapłonowe, trwałe wiązki elektryczne, etc.) w zastawieniu z 5-cio biegową skrzynią automatyczną (722.622). Prezentowany samochód jest 1 z 2496 wyprodukowanych egzemplarzy wariantu 420 całej generacji C140 biorąc pod uwagę wszystkie nazewnictwa i modernizacje tj. wczesny S420 Coupe (do 05.1996) i po późniejsze CL420 (od 06.1996 do 08.1998). Spośród modeli po liftingu stanowiących w nomenklaturze koncernu nową CL-Class jest to zaledwie 1 z 1502 egzemplarzy CL420. Zarówno w jednym jak i drugim ujęciu wersja 420 stanowi najrzadszy wariant z całej rodziny limuzyn W140 i coupe C140, których łącznie bez wersji specjalnych AMG wyprodukowano 432.739 egzemplarzy. Cena katalogowa podstawowego egzemplarza CL-Class bez wyposażenia dodatkowego rozpoczynała się w roku 1996 od 155,365 DM.
Mercedes z rynku europejskiego – wyprodukowany na rynek hiszpański i tam sprzedany jako nowy w sierpniu 1996 roku. Kupiony przeze mnie w sierpniu 2022 r w okolicach miasta Pontevedra w Hiszpanii. Sprowadzony w całości, sprawny, z aktualnym przeglądem technicznym. Nieeksploatowany w deszczu, nie widział zimy. W sezonie 2022 r. przeszedł obszerny serwis obejmującym m.in.
- serwis olejowy wraz z kompletem filtrów
- wymianę płynu chłodniczego ze zbiorniczkiem wyrównawczym
- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika
- wymianę uszczelnień pokryw zaworowych
- montaż nowych katalizatorów
- wymianę wybranych elementów zawieszenia
- wymianę kompletnych hamulców P + T – tarcz, klocków, szczęk hamulca pomocniczego
- wymianę mechanizmów elektrycznych lusterek zewnętrznych oraz wiązek elektrycznych
- regenerację mechanizmu wycieraczek i spryskiwaczy
- renowacja felg Eltanin 18” z przywróceniem rantów toczonych CNC
Samochód został przez mnie sprzedany na początku sezonu wiosennego 2023. Trafił w wyjątkowo dobre ręce pasjonata, miłośnika marki. Używany był wyłącznie w suche dni z pełną dbałością o zachowanie idealnej kondycji blacharskiej. Ubiegły sezon i dodatkowe kilka tysięcy kilometrów zweryfikowało każdy najmniejszy detal auta. W rękach nowego właściciela został doprowadzony do stanu bliskiego ideałowi. Auto w posezonowym serwisie w roku 2023 dodatkowo otrzymało:
- Komplet nowych opon
- Serwis automatycznej skrzyni biegów z wymianą całości oleju i filtrem (OEM)
- Świece zapłonowe (OEM)
- Ponowny serwis olejowy (Millers)
- Przewody gumowe odmy
- Amortyzator skrętu (OEM)
- Żarniki Xenon (Osram)
- Wysokiej klasy indywidualne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe
Mercedes w wyjątkowym stanie zachowania, z zewnątrz jak i wewnątrz. Nigdy nie posiadał instalacji LPG, haka ani innych przeróbek. Auto z racji swojego pochodzenia nie posiada oznak korozji na nadwoziu, a w szczególności na podwoziu – płyta podłogowa, elementy zawieszenia oraz układ napędowy w stanie zachowania nieosiągalnym w naszym klimacie. Jest to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i najsilniejszy prognostyk do utrzymania wartości w czasie.
Auto jest bezwypadkowe, lakier na większości elementów posiada fabryczną grubość. W Polsce pomalowano błotnik przedni prawy z uwagi zagięty rant nie nadający się do naprawy PDR (foto do wglądu). Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne posiadają fabryczną grubość lakieru. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują. Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym, wyposażenie sterowane pneumatycznie i elektrycznie jest w sprawne. Drewniane elementy wnętrza są niezniszczone, fornir i lakier na nich nie posiada ubytków i nie jest popękany, nie był odnawiany.Samochód jest bardzo czysty, prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaje się prosto do zaparkowania go w kolekcji. Nie wymaga żadnych wydatków przed sezonem.
Zapraszam na osobiste oględziny (25km od centrum Warszawy, w pobliżu trasy S17, węzeł Wiązowna). Posiadam przestronną halę garażową z dobrym oświetleniem gwarantującą swobodny dostęp z każdej strony auta, także pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin pojazdu.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce, w chwili obecnej nie wymagający żadnych prac serwisowych ani kosmetycznych, gotowy do bezpiecznej i legalnej jazdy. Komplet dokumentów, dokumentacja techniczna hiszpańska z adnotacjami przebiegu, karta kodowa radia, oryginalny karta na podczerwień. Do auta wystawiona będzie faktura (bez VAT). Możliwość płatności gotówką, przelewem lub przelewem expressowym. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu podatku PPC-3. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku min. 5%.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
1995 | 2226cm3 | 230KM | benzyna
REZERWACJA
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | diesel