Audi S6 C4 Avant 2.2 turbo 20v
Pojemność | 2226cm3 |
Moc | 230KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | 4x4 |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1995 |
Przebieg | 254000km |
VIN | WAULA84A4SN121709 |
Audi Ur-S6 wjeżdża do regularnej oferty. To bardzo unikalna konfiguracja powstała w ilości 32 sztuk (wg. danych Audi of America Inc.). Przy czym każde już S6 nie będące V8 a legendarnym R5, to już wyjątkowy egzemplarz, nie tylko dla fanów marki, o czym dalej…
Audi S4 C4 i bezpośrednia jego kontynuacja S6 C4 tzw. Ur-S4 i Ur-S6, zapoczątkowało linię dużych usportowionych kombi klasy wyższej (E), a w konsekwencji, od następnej generacji C5 ewoluowało w najpotężniejsze kombi na rynku czyli RS6. Ur-S6 to zwyczajowa nazwa S6 generacji C4, która szczególnie przyjęła się na rynku USA, o analogicznym znaczeniu do Ur-quattro. O tym może w odrębnym wpisie.
Prezentowane Ur-S6 to nie lada gratka dla entuzjastów wymierającego już dziś gatunku rzędowych pięciocylindrowców. Jedynym przedstawicielem z rzędową turbodoładowaną piątką pozostał już tylko jeden model Audi RS3, jednak o zgoła innej koncepcji sytuowania napędu – poprzecznie. Z tego mi wiadomo, choć od lat nie studiuje już pilnie konfiguratorów nowych aut, bliźniacza technicznie TT RS jest już niedostępna do zamówienia, a linia modelowa TT jest wygaszana bez następcy.
Mój egzemplarz pochodzi z 1995 roku (tzw. 1995.5), jest seryjny, bezwypadkowy, niemodyfikowany, bez historii w motorsporcie. Pięciocylindrowy turbodoładowanym dwudziestozaworowy silnik o kodzie AAN i fabrycznej mocy 230KM (350Nm) nie był otwierany, nie uległ przegrzaniu, głowica w nim jest oryginalna. Oparł się wszelkim nurtom tuningu, a z niezwykłej podatności na tuning silniki te słyną, co stało się główną przyczyna deficytu egzemplarzy w oryginalnym stanie zachowania. Ur-S6 nie posiada hamulców typu UFO tylko tradycyjne tarcze hamulcowe systemu Girling (w odróżnieniu od wersji EU). Hydrauliczny układ wspomagania hamulców nie był modyfikowany na podciśnieniowy. Pompa była w historii auta wymieniana. W komplecie są części zamienne do tego układu. Auto fabrycznie w specyfikacji na rynek USA, sprzedany jako nowy u dealera w Colorado Springs (na co zachowała się dokumentacja). Od nowości do dziś w ramach jednej rodziny. Prywatny import w latach dwutysięcznych, w ramach jednej rodziny.
Auto w bardzo dobrym stanie zachowania zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Od dekady wyłącznie w charakterze auta kolekcjonerskiego, o minimalnych przebiegach, niezbędnych do utrzymania pełnej sprawności – coroczny serwis i badanie technicznie. Samochód od wielu lat nie był używany zimą. Nigdy nie posiadał instalacji LPG ani haka. Podwozie w stanie oryginalnym, bez korozji na elementach konstrukcyjnych. Podwozie nie jest pokryte żadną dodatkową konserwacją poza fabrycznymi powłokami. Oparło się trendom konserwacji masami bitumicznymi czy innymi natryskowymi powłokami typu ‘baranek’, które maskują stan faktyczny oraz nieumiejętnie aplikowane sprzyjają i przyspieszają korozję. Konfiguracja i stan zachowania to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i najsilniejszy prognostyk do utrzymania wartości w czasie.
Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym, wyposażenie zgodne ze specyfikacją, kompletne i sprawne. Drewniane elementy wnętrza są niezniszczone, fornir ani lakier na nich nie posiada ubytków i nie jest popękany. Tapicerka jest oryginalna, elementy skórzane nie były wymieniane ani lakierowane. Podsufitka jest fabryczna. W bagażniku charakterystyczne dla rynku USA, dwa dodatkowe niewielkie miejsca siedzące wyposażane w, wg. polskich przepisów pełnowartościowe – auto jest zarejestrowane jako 7 osobowe.
Samochód prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaje się zarówno do sezonowej eksploatacji jak i do uzupełnienia kolekcji, schowania do garażu na kolejne lata. Tak zadbanych i zbliżonych do oryginału egzemplarzy z doładowanymi pięciocylindrowcami są już śladowe ilości. Ślady użytkowania są znacznie poniżej przeciętnych dla wieku auta, przy czym ich występowanie jest cechą, nie wadą, każdego auta używanego.
Auto z prywatnej kolekcji, sprzedawane na podstawie umowy. Zarejestrowane w Polsce od 2006 roku.
Link do pełnej kolekcji zdjęć:
https://drive.google.com/drive/folders/1IFme03RN0EVbGaRo4ZYaZlfwIqjrIvvG
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | benzyna
55000 zł
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna