Alfa Romeo GTV 1996

Wersja 2.0 V6 TB
Pojemność 1996cm3
Moc 200KM
Skrzynia biegów manualna
Napęd przedni
Paliwo benzyna
Przebieg 158529km
VIN ZAR91600006013824
Kraj pochodzenia Austria
Bezwypadkowy NIE
19900zł
SPRZEDANY
brutto
  • Do negocjacji
Umowa kupna-sprzedaży

Dzień dobry,

Przedmiotem sprzedaży jest nietuzinkowy bolid Alfa Romeo Gtv ze słynnym silnikiem Busso pod maską, w wersji 2.0 V6 z turbodoładowaniem (unikatowy nawet jak na Gtv). Alfa pochodzi z początku produkcji PH1 jednak przez poprzedniego właściciela była stylizowana na wersję po liftingu czego się trzymałem (więcej informacji później). Samochód jest bezkompromisowy – głośny, z obniżonym i usztywnionym zawieszeniem dającym maksymalną przyjemność z jazdy. Ciężko spotkać drugą 916-tkę na drodze, nawet w wersji z silnikiem 4 cyl, a już na pewno nie u sąsiada. Obecnie takich samochodów już się nie produkuje. Przykładem może być chociażby gaz na lince, który wpływa na oldschool’owe prowadzenie, takich smaczków jest dużo więcej. Gtv w wersji turbo jest dynamicznym samochodem nawet jak n obecne standardy i potrafi zaskoczyć wiele nowszych wynalazków.

Samochód od dnia zakupu w Wiedniu miał co prawda kilku właścicieli jednak od 7 lat jest w moich rękach, Alfa zrobiła stosunkowo nie dużą liczbę kilometrów (ok. 25 tyś) ale użytkowana była i dalej jest dość często, w zimę jeździła bardzo sporadycznie (kiedyś). Obecnie jest egzotycznym youngtimer’em i ma zadatki na klasyka, z roku na rok zwiększając swoją wartość.

Alfa kilka lat temu, jeszcze za czasów poprzedniego właściciela zaliczyła stłuczkę z przodu, była malowana. Samochód wymagał nie jednej naprawy jednak przez wszystkie lata jego posiadania zostało wymienionych czy naprawionych wiele elementów. Doprowadzenie samochodu do obecnego stanu wizualnego, a w szczególności mechanicznego zajęło mnóstwo czasu i pochłonęło jeszcze więcej pieniędzy. Samochód był serwisowany u osób zajmujących się włoskimi samochodami w regionie.

Poniżej postaram się przedstawić co zostało zrobione od czasów zakupu samochodu, pomijam kwestie typowo eksploatacyjne, pewnie o kilku też zapomniałem:

Silnik i osprzęt:
– nowy wał korbowy wraz z panewkami (obecnie niedostępny)
– nowe pierścienie na tłokach
– nowy rozrząd, pompa wody i oleju (ok. 10 tyś temu)
– regeneracja turbiny
– wymiana sondy lambda
– nowa chłodnica
– szlifowanie głowic
– wymiana zaworów i szklanek (wraz z regulacją)
– regeneracja wałków rozrządu

Elektryka:
– wymiana świec
– wymiana kabli zapłonowych (oryginalne NGK)
– wymiana: kopułki, palca i rozdzielacza
– regeneracja alternatora
– regeneracja rozrusznika

Zawieszenie:
– usportowione, obniżone zawieszenie – amortyzatory Kayaba (poprzedni właściciel)
– wymiana całego zawieszenia: wahacze, drążki, tuleje i sworznie
– wymiana łożysk kół

Hamulce:
– regeneracja zacisków
– wymiana tarcz i klocków

Inne:
– obicie sprzęgła specjalną okładziną (twarde)
– regeneracja sprężarki klimatyzacji
– wymiana chłodnicy klimatyzacji
– dwukrotna regeneracja maglownicy (na gwarancji)
– wykonanie końcowego układu wydechowego
– wygłuszenie drzwi matami car audio
– wymiana ograniczników drzwi
– wymiana linki prędkościomierza
– wymiana teleskopów maski
– wymiana silnika spryskiwacza
– nowy akumulator

Modyfikacje:
– dokupienie oryginalnych felg ‘’telefonów’’ 17’’ z epoki
– wymiana końcówek układu wydechowego na akcesoryjne Buzzera
– wymiana grilla ‘’Scudetto’’na chromowane
– woskowanie i detaling lakieru (ostatnio)
– odświeżenie emblematów ‘’Pininfarina’’ i Alfa Romeo
– malowanie zacisków hamulcowych na czerwono z logiem AR
– dołożenie rozpórki przedniej na kielichy
– wymiana wentyli na chromowane z logiem AR
– wymiana foteli na skórzane Momo (beżowe) po regeneracji
– wymiana kierownicy na trójramienną
– regeneracja mieszka zmiany biegów i hamulca ręcznego
– malowanie konsoli środkowej na srebrno
– malowanie logo AR na czerwono na progach
– zamontowanie radia Pionieer w stylu retro

Oczywiście samochód biorąc pod uwagę swój rok produkcji wymaga kilku drobnych napraw: wymiana wysuwanej anteny (przeskakuje) czy naprawa mechanizmu szyberdachu . Korozja zbiera się jedynie w tym miejscu ponieważ samochód jest dobrze zewnętrznie zabezpieczony antykorozyjnie. Opony należałoby wymienić na kolejny sezon. Jednak są to bardziej kosmetyczne sprawy, które można zweryfikować na miejscu.

Do samochodu posiadam oczywiście pakiet kompletnych dokumentów wraz z kartą pojazdu i dwoma kluczkami. Dodatkowo naprawdę sporo części, które przekaże kupującemu. Samochód posiada ważny przegląd techniczny i ubezpieczenie. Cena jest do rozsądnej negocjacji jednak na miejscu. Jeśli nie będę w stanie odzwonić, proszę zostawić wiadomość, na pewno się skontaktuje. Proszę nie tracić czasu na oferowanie połowy kwoty za samochód, zawsze pozostaje możliwość zakupu egzemplarza w słabym stanie, co w przypadku tego samochodu pochłonie trzy razy więcej pieniędzy.

Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl ART.66, Paragraf 1.Kodeksu cywilnego.

Data dodania ogłoszenia

30/09/2019

Zobacz również