Lancia Thema 1991

Pojemność 1995cm3
Moc 117KM
Skrzynia biegów manualna
Napęd przedni
Paliwo benzyna
Rocznik 1991
Przebieg 105000km
39000zł
    Faktura VAT-marża

      Szanowni Państwo,

      Oferuję samochód zabytkowy Lancia Thema z drugiej serii produkcyjnej, z symbolicznym przebiegiem wynoszącym 105 tys. km. Wyprodukowany w 1991 r., wyposażony jest w jedną z najbardziej kultowych jednostek napędowych Fiata – 2-litrowy silnik Lamprediego z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, tzw. Lampredi Twin lub po prostu Fiat DOHC, o mocy 117 KM, oraz 5-biegową manualną skrzynię biegów.

      Thema (1984–1994) była flagowym modelem koncernu FIAT, zastępując model Gamma. Zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro z Italdesign, na platformie Tipo 4, powstała w wyniku współpracy koncernu FIAT i Saaba. Była najbardziej luksusowym i eleganckim spośród czterech modeli – Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Saab 9000 i Lancia Thema. Produkowana w turyńskiej fabryce Mirafiori, była symbolem statusu, wybierana przez władze oraz osoby chcące wyróżnić się elegancją. W Polsce na początku lat 90. główną rozpoznawalność zyskała jako auto najważniejszych osób w państwie, w administracji rządowej oraz dawnym Biurze Ochrony Rządu. Było to również spowodowane brakiem oficjalnego przedstawicielstwa marki Lancia w Polsce w tamtym okresie, co utrudniało zakup indywidualny, a egzemplarze w rękach prywatnych były ogromną rzadkością.

      Prezentowany samochód pochodzi z drugiej serii produkcyjnej (po 1988 r.) i cechuje się oryginalnym stanem zachowania oraz absolutnym brakiem korozji. Fantastyczna konfiguracja – zielony metaliczny kolor (Verde Derby) z beżowym wnętrzem z Alcantary aż po podsufitkę oraz naturalne drewno. Auto zostało wyprodukowane na rynek hiszpański i sprzedane w okolicach Bilbao. Zaimportowałem je bezpośrednio z Hiszpanii do Polski w 2022 r. z przebiegiem 98 tys. km. Samochód posiada opinię rzeczoznawcy (w momencie importu do Polski), oceniającą stopień oryginalności na 100% oraz kwalifikującą pojazd do Klasy 2 (stan bardzo dobry), a według klasyfikacji FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) do klasy G (wyprodukowane po 1.01.1971 r.), grupy 2 (stan oryginalny), typ A (standardowy). Pod koniec 2022 r. zarejestrowano go w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice) na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego mazowieckiego konserwatora zabytków. Samochód posiada bezterminowy przegląd techniczny oraz jest odporny na wszelkiego rodzaju miejskie „Strefy Czystego Transportu”.

      Lancia przejechała kilka tysięcy kilometrów w sezonie 2023 i 2024, a także przeszła obszerny serwis zapewniający fantastyczne doznania z jazdy:

      • serwis olejowy 2x wraz z kompletem filtrów,
      • świece zapłonowe,
      • czyszczenie układu paliwowego,
      • nowe amortyzatory przedniej i tylnej osi,
      • elementy zawieszenia gumowo-metalowe, odboje i osłony,
      • regenerację przekładni kierowniczej z wymianą oleju wspomagania,
      • komplet oryginalnych felg 15” po renowacji, dwutonowe wykończenie z frontem toczonym CNC, zgodnie z oryginałem dla wersji turbo i.e.,
      • nowe oryginalne dekielki felg (ze starych stanów magazynowych),
      • nowe opony Yokohama.

      Samochód jest w świetnym stanie zachowania, oryginalny, bez modyfikacji, bezwypadkowy, w pełni oryginalny blacharsko, korozja nie była usuwana. Całe auto w przeszłości było odświeżane lakierniczo, posiada drugą warstwę lakieru. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski oraz elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, a krawędzie elementów licują. Podwozie nie posiada dodatkowych, nieoryginalnych powłok bitumicznych, co nie maskuje faktycznego idealnego stanu. Obraz wszystkich charakterystycznych dla modelu miejsc jest spójny z symbolicznym przebiegiem i potwierdza historię egzemplarza. Z racji swojego pochodzenia, samochód nie posiada żadnych ognisk korozji, zarówno na nadwoziu, jak i na płycie podłogowej, progach itp.

      Wnętrze utrzymane jest w stanie bardzo dobrym, oryginalne, bez przeróbek, śladów kleju ani wkrętów po dodatkowych akcesoriach. Wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Dekory drewniane nie noszą śladów zużycia, są w stanie idealnym. Auto wyposażone jest w najwyższą opcję automatycznej klimatyzacji, a sam układ został przerobiony z czynnika R12 na legalny czynnik R134a. Radioodtwarzacz z epoki, Blaupunkt San Marino, jest w pełni sprawny wraz z elektrycznie wysuwaną anteną.

      Lancia jest w pełni sprawna, wspaniale jeździ i nadaje się na każdą drogę, zloty, wystawy czy konkursy. Bardzo dobry stan zachowania, zgodność z oryginałem, fantastyczna kompletacja kolorystyczna oraz symboliczny, udokumentowany przebieg to zdecydowanie największe atuty tego egzemplarza. To doskonały początek kolekcjonerskiej przygody lub wartościowe uzupełnienie kolekcji. Auto jest również silnym prognostykiem do utrzymania i wzrostu wartości w czasie.

      Zapraszam na osobiste oględziny (05-462 Wiązowna k. Warszawy, blisko węzła tras S17/S2/A2, 20 minut od Lotniska Chopina, możliwy odbiór z lotniska). Hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, niezależnie od pory dnia czy pogody.

      Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice). W komplecie dokumenty, książka serwisowa, dokumentacja z przeglądów technicznych hiszpańskich itd.

      Link do zdjęć w wysokiej rozdzielczości: https://drive.google.com/drive/folders/1ajk-sLj5ATlk5MsJz51eLCPJon1BB1kh

      Data dodania ogłoszenia

      22/10/2024

      Maciej

      +48 601 385 634

      maciej@mclassic.pl
      mclassic.pl

      05-462 Wiązowna

      Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!

      Chcesz zamieścić tutaj reklamę?
      Zapraszam do kontaktu.

      Zobacz również