Jeep Cherokee XJ 1991
Pojemność | 3960cm3 |
Moc | 193KM |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Napęd | 4x4 |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1991 |
Przebieg | 183000km |
Oferuję samochód Jeep Cherokee II generacji z roku 1991 w wersji Limited z największym oferowanym w modelu silnikiem 4.0 High Output (AMC242 Mopar).
Oferowany egzemplarz jest w wersji europejskiej, pochodzi z Hiszpanii, używany był jako auto miejskie w Madrycie. Doskonale zachowany egzemplarz, przed liftingiem, ze wszystkimi cechami I serii, klasycznym wykończeniem wnętrza ze starym typem deski rozdzielczej i przełącznikami o chromowanym wykończeniu. Posiada niski przebieg 183 tys. km.
Kupiony przeze mnie we wrześniu 2023 r. w Madrycie – kompletny, sprawny, z aktualnym przeglądem technicznym. Posiada opinie rzeczoznawcy (w momencie importu do Polski) oceniającą stopień oryginalności na ok. 95% oraz kwalifikującą pojazd do Klasy 2 (stan bardzo dobry), a według klasyfikacji FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) do klasy G (wyprodukowane po 1.01.1971 r.), grupy 2 (stan oryginalny), typ A (standardowy). W styczniu 2024 r. zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice) na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków (nie muzeum, nie kolekcja). Posiada bezterminowy przegląd techniczny oraz będzie „odporny” na wszelkiego rodzaju miejskie „Strefy Czystego Transportu”.
Jeep przeszedł obszerny serwis obejmującym m.in.
– serwis olejowy wraz z kompletem filtrów,
– kompletny serwis i konwersja układu klimatyzacji z czynnika R12 na czynnik R134a,
– serwis układu zapłonowego: nowe kopułka zapłonowa, palec rozdzielacza, przewody WN i komplet świec,
– kompleksowy profilaktyczny serwis układu chłodzenia, nowa chłodnica wody, wymiana sprzęgła wiskotycznego, wymiana zaworu nagrzewnicy, płukanie układu i wymiana płynu chłodniczego,
– serwis automatycznej skrzyni biegów, wymiana oleju z filtrem i rewizja miski olejowej oraz sterowania,
– wymianę uszczelek pokrywy zaworów,
– nowe kompletne zaciski hamulcowe,
– nowe siłowniki klapy,
– odboje zawieszenia,
– nowy akumulator,
– tapicerowanie podsufitki i konsoli dachowej zgodnie z oryginałem.
Jeep jest w doskonałym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, nie był nigdy naprawiany blacharsko. Auto z racji swojego pochodzenia jest wolne od korozji, zarówno na nadwoziu, jak i na elementach konstrukcyjnych podwozia – płyta podłogowa, progi, komora silnika czy podszybie w stanie zachowania nieosiągalnym w naszym klimacie. Jest to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i wraz z oryginalnością jest to najsilniejszy prognostyk do utrzymania wartości w czasie.
Nigdy nie posiadał instalacji LPG ani haka, bagażników, stalowych zderzaków, akcesoryjnych progów ani żadnych przeróbek off-road’owych.
Auto jest bezwypadkowe, lakier na większości elementów zewnętrznych jest fabryczny. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne posiadają fabryczną grubość lakieru. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują, kolorystyka jest bez zastrzeżeń. Klapa bagażnika z tworzywa sztucznego jest idealna, nie posiada mikropęknięć i nie ma luzów na zawiasach, idealnie licuje z nadwoziem. Auto posiada bardzo nieznaczne ślady użytkowania, co jest cechą, nie wadą, każdego auta używanego.
Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym. Jest kompletne, bez przeróbek czy uszkodzeń elementów plastikowych nieoryginalnym wyposażeniem. Posiada wszystkie elementy wyposażenia zgodne z modelem, włącznie z unikalną już dziś roletą bagażnika. Stan jest oryginalny, skórzana tapicerka nie była lakierowana, a kierownica posiada fabryczne (!) obszycie. Doposażony jest w kasetowy radioodtwarzacz Blaupunkt „z epoki” z dołożonym (niewidocznie) praktycznym modułem Bluetooth Audio. Samochód jest bardzo czysty, prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaje się prosto do zaparkowania go w kolekcji, na wystawę lub jako bulwarówka „z epoki”.
Zapraszam na osobiste oględziny (25 km od centrum Warszawy, w pobliżu trasy S17, węzeł Wiązowna). Przestronna hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin pojazdu.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice). Komplet dokumentów, dokumentacja techniczna hiszpańska z adnotacjami przebiegu. Sprzedaż na podstawie faktury (bez VAT). Możliwość płatności gotówką, przelewem lub przelewem expressowym. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu podatku PPC-3. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku min. 5%.
Zapraszam do kontaktu.
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA
1998 | 2088cm3 | 109KM | benzyna
55000 zł
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna