Citroën Xantia II Activa 2.1 TD 1998
Pojemność | 2088cm3 |
Moc | 109KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | diesel |
Rocznik | 1998 |
Przebieg | 36000km |
Prezentowany samochód jest 1 z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji ACTIVA 2.1 TD. Wersja ACTIVA była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroën. Wyposażona jest poza oczywistym dla marki zawieszeniem hydropneumatycznym w układ Hydroactive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis). Jazda takim autem w dzisiejszych czasach to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. ACTIVA może osiągać przeciążenia do 1.2g przy wychyleniach nadwozia nieprzekraczających 1o. Dziś fabrycznie utrzymane egzemplarze to pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim, będące dziedzictwem technologicznym marki Citroën.
Xantia wyprodukowana na rynek hiszpański i tam sprzedana jako nowa w marcu 1998 roku. Kupiony przeze mnie w marcu 2022 r w mieście Vigo w północno-zachodniej Hiszpanii. Do czasu importu Xantia miała tylko jednego właściciela przed 24 lata i przejechała 36 tys. km – kompletna dokumentacja od zakupu w Citroën España oraz hiszpańskie dokumenty z przeglądów technicznych z adnotacją przebiegu.
Auto jest w idealnym stanie zachowania zbliżonym do nowego. Jest w pełni seryjne, bezwypadkowe, w całości w oryginalnej powłoce lakierniczej. Nigdy nie posiadało haka czy jakichkolwiek innych przeróbek. Auto z racji swojego pochodzenia i symbolicznego przebiegu nie posiada ognisk korozji zarówno na nadwoziu, a w szczególności na w newralgicznych dla modelu miejscach płyty podłogowej, progów, etc. Układ napędowy i elementy zawieszenia zachowane są w stanie zbliżonym do fabrycznego. To zdecydowanie największy atut tego egzemplarza, z wagi na dużą skłonność do korozji tych modeli pochodzących z innych rynków o klimacie zbliżonym do polskiego.
Samochód zarejestrowany w Polsce od kwietnia 2022 r. Nie eksploatowany w deszczu, nie widział zimy, wykonano opłaty, rejestrację, a następnie jazdy próbne i niezbędne ze względu na wiek naprawy. W pełni sprawny wóz pod obszernym serwisie w tym hydropneumatyki.
Auto po obszernym serwisie obejmującym m.in.
- serwis olejowy wraz z kompletem filtrów
- wymianę rozrządu i napędu osprzętu
- wymianę uszczelnień na połówkach głowicy i pokrywie zaworów
- wymianę chłodnicy wraz z płynem chłodniczym i nowymi przewodami
- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika
- serwis układu hydropneumatycznego z wymianą wybranych sfer
- wymianę płynu hydraulicznego LHM
- wymianę uszczelek kolektora ssącego
Auto jest bezwypadkowe i pozbawione ingerencji blacharskich, lakier na całym aucie jest oryginalny. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne – oryginalne.
Wnętrze zachowane w stanie bardzo dobrym, jest kompletne, całe wyposażenie jest pełni sprawne. Klimatyzacja z automatycznym sterowaniem jest sprawna. Fabryczne radio ze zmieniarką posiada fabryczny kod.
Samochód prezentuje się perfekcyjnie. Mając na uwadze unikatową wersję, minimalny przebieg i idealny stan blacharski nadwozia i podwozia, z całą pewnością jest to egzemplarz z rekomendacją do kolekcji lub muzeum. Oczywiście jest aktualnie w pełni, wspaniale jeździ i nadaję się w każdą drogę, na zloty, wystawy, konkursy.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce, po obszernym przeglądzie serwisowym, gotowy do bezpiecznej i legalnej jazdy. Do auta wystawiona będzie faktura (bez VAT). Dostępność od ręki. Możliwość płatności gotówką, przelewem lub przelewem natychmiastowym (expressowym). Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu podatku PPC-3. W obecnym stanie prawnym pozostawiając tablice rejestracyjne wystarczy wymienić dowód rejestracyjny w cenie ca. 54zł. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres tylko na podstawie zadatku 10%
Pełna galeria zdjęć dostępna jest tutaj:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1Ov2InU_cnczjMDLC7opEUa9v8MZGmzrU
Data dodania ogłoszenia
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Lancia Thema 1991
1991 | 1995cm3 | 117KM | benzyna
39000 zł
Citroen Xantia II ACTIVA 1998
1998 | 2088cm3 | 109KM | diesel
55000 zł
Citroen Saxo 16v VTS 1999
1999 | 1587cm3 | 118KM | benzyna