Fiat 125p 1991
Wersja | Pick-up |
Pojemność | 2000cm3 |
Moc | 116KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | tylny |
Paliwo | benzyna |
Przebieg | 5700km |
VIN | SUP115DH201065855 |
Kraj pochodzenia | Polska |
Bezwypadkowy | TAK |
FSO 125p Pickup ostatni rok produkcji 1991. Samochód uratowany od powolnej degradacji. W latach 2011-2013 przeszedł prawidłowo przeprowadzoną gruntowną renowację karoserii i podzespołów (bogato udokumentowaną fotograficznie), w ostatnim roku – remont generalny silnika. Celem odbudowy było nadanie autu indywidualnego charakteru. W Fiacie połączono atrakcyjne wykończenie i możliwości sprawnej jazdy jaką zapewnia zastosowany napęd (silnik 2.0 DOHC typ 132 C2.000) i niska masa nadwozia. Komfort prowadzenia poprawia hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, wygodne sportowe fotele (Inter-Groclin) oraz układ hamulcowy o zwiększonej skuteczności działania (z Fiata 132). Dopełnieniem estetyki wizualnej jest w tym przypadku brzmienie układu wydechowego, wykonanego specjalnie do tego samochodu w oparciu o rozwiązania zastosowane w sportowej odmianie Fiata 124 Spider.
Opis najważniejszych etapów renowacji:
- Wstępna kontrola i sprawdzenie stanu technicznego na podnośniku diagnostycznym wraz z wykonaniem jazdy próbnej.
- Demontaż samochodu oraz weryfikacja i zakwalifikowanie do dalszych napraw wszelkich części i podzespołów.
- Przygotowanie karoserii do prac blacharskich (umycie i oczyszczenie z brudu błota i smarów, mechaniczne usunięcie starych powłok bitumicznych i konserwacyjnych oraz wstępne piaskowanie).
- Etapowe wykonanie prac blacharskich z uwzględnieniem modyfikacji położenia tylnej ściany grodziowej kabiny wg zaleceń klienta. W szczególności wymieniono na nowe (fabryczne) : poszycia wszystkich błotników, pas przedni kompletny (ściana grodziowa i pas dolny) , płaty podłogi oraz kompletne progi ze wszystkimi wzmocnieniami, wstawki blacharskie pozostałych elementów wymagających naprawy oraz całościowe wzmocnienie konstrukcji nośnej poprzez wykonanie dodatkowych spawów (poprawa sztywności karoserii).
- Wykonanie dokładnego oczyszczenia strumieniowo-ściernego piaskowania po pracach blacharskich i zabezpieczenie antykorozyjne gruntem epoksydowym pigmentowanym fosforanem cynku.
- Po wysezonowaniu powłoki gruntowej przeprowadzono prace przygotowawcze do lakierowania nawierzchniowego. Kolor karoserii wybrano z palety Nissana kod A-17 Xyralix, podwozie polakierowano powłoką poliuretanową (RAL 8023 Orange Brown).
- Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego przestrzeni i profili zamkniętych preparatem woskowym rozpylanym na gorąco.
- Prace tapicerskie przeprowadzono gruntownie i z dbałością o szczegóły. (Zmiana obicia foteli z materiałowych na skórzane, obszycie deski rozdzielczej i panelu sterowania, wykonanie od nowa podsufitki oraz boczków słupków, drzwi itp.)
- Przeprowadzenie naprawy i regeneracji podzespołów ponownie montowanych, w tym bezkompromisowy remont generalny silnika z dopracowaniem układu dolotowo-wylotowego.
- Usprawnienie, wzmocnienie i obniżenie zawieszenia samochodu.
- Wykonanie od podstaw nowego układu wydechowego na wzór usportowionej wersji Fiata 124 Spider.
- Remont generalny silnika.
Data dodania ogłoszenia
Kontakt
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Jak przygotować klasyka na zimę?
Mercedes-Benz 190E W201 1993
1993 | 1800cm3 | 109KM | benzyna
10900 zł
Mercedes-Benz 300CE-24 C124 1990
1990 | 3000cm3 | 220KM | benzyna