Fiat 124 Spider 1970
Wersja | Spider |
Pojemność | 1400cm3 |
Moc | 90KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | tylny |
Paliwo | benzyna |
Przebieg | 79000km |
VIN | 124BS0026744 |
Kraj pochodzenia | Stany Zjednoczone |
Bezwypadkowy | TAK |
- Do negocjacji
- Mocna alternatywa dla brytyjskich roadsterów
- Wersja z chromowaną galanterią nadwozia
- Samochód w dobrym stanie zachowania
- Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce
Patrząc na agresywną wręcz stylizację modelu 124 Sport Spider opracowaną przez Pininfarinę, można łatwo zapomnieć, że wywodzi się on przecież od zwykłej 124-ki, powielonej w milionach egzemplarzy jako WAZ 2101/Łada 1200 (znane szerzej jako “Żiguli”). Spider też był wytwarzany pod różnymi nazwami w zależności od okresu (Fiat Spider 2000 lub Pininfarina Spider). Jedną z jego największych zalet jest słynny silnik DOHC Fiata, projektu Alfredo Lamprediego, występujący z litrażem w zakresie 1400 – 2000 cm3, w późniejszych rocznikach w limitowanej liczbie wyposażony w sprężarkę “Roots”.
Na trasach rajdowych świetnie radziła zaś sobie wersja Abarth. W swoim czasie 124 Spider był jednym z najtańszych roadsterów na światowym rynku, a oferował na przykład więcej miejsca niż angielscy konkurenci. Większość z około 200 tysięcy zbudowanych sztuk została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych. Wielu europejskich entuzjastów marki sprowadza stamtąd te charakterne auta z powrotem na Stary Kontynent.
Omawiany egzemplarz Fiata również pochodzi zza oceanu, zanim jednak znalazł się w Polsce, był użytkowany w Holandii. Jest to seria “BS0”, jeszcze z wieloma chromowanymi elementami nadwozia. Stan zachowania tego Spidera jest zadowalający, szczególnie jeśli chodzi o wnętrze czy dach w jasnym kolorze, który ciekawie kontrastuje z czerwoną karoserią, która pozbawiona jest ognisk korozji. Samochód w ostatnich latach był głównie garażowany, dlatego przed wyjechaniem na drogi należy przeprowadzić generalny przegląd mechaniczny. Mimo niewielkiej jednostki auto potrafi dostarczyć radości w trakcie kierowania, a uniwersalność włoskiej myśli technicznej sprawia, że dostęp do części zamiennych i naprawy nie przysporzą specjalnych trudności.
Data dodania ogłoszenia
Ardor Cars
+ 48 661 561 561
+ 48 661 561 169
ul. Jagiellońska 88B
05-077 Warszawa
kontakt@ardorcars.pl
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Mercedes-Benz 560 SL R107 1986
1986 | 5547cm3 | 280KM | benzyna
SPRZEDANY
Aurobianchi Y10 1986
1986 | 1000cm3 | 45KM | benzyna
SPRZEDANY
Mercedes-Benz 280E W123 1978
1978 | 2800cm3 | 185KM | benzyna