BMW E3 2.8 Long 1976
Pojemność | 2800cm3 |
Moc | 170KM |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Napęd | tylny |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1976 |
Przebieg | 200km |
VIN | 3041055 |
- Do negocjacji
BMW E3 powstało jako odpowiedź dla dominującego w segmencie sportowych, luksusowych sedanów Mercedes-Benz. Tzw. ‘nowa szóstka’ wywodzi się od zastosowanego w tej linii całkowicie nowego, sześciocylindrowego silnika.
Prezentowany egzemplarz napędzany jest silnikiem 2.8L, czyli najdłużej produkowanym przez BMW silnikiem w historii – głównie ze względu na swoją niezawodność i długo żywotność inżynierzy nie stronili od napędzania nim kolejnych modelów, które sukcesywnie pojawiały się na taśmach bawarskiej fabryki.
Nadwozie pojazdu to czterodrzwiowy sedan w wersji Long – sprawia to, że komfort podróżowania jeszcze bardziej wzrasta, a nawet wielogodzinna trasa nie powoduje nadmiernego zmęczenia – zarówno kierowcy jak i współpasażerów. BMW E3 2.8L Long nie można na pewno odmówić klasy jak i ponadczasowej elegancji. Dzięki zaangażowaniu w produkcję zarówno Michelotti jak i Bertone pojazd zyskał fenomenalne detale, a jego ponadczasowość nigdy nie przeminie.
Co ciekawe, samochód nie jest tylko elegancki i luksusowy – 2.8L zestawione z automatyczną, trzystopniową skrzynią sprawia, że od 0 do 100km/h przyspieszymy w mniej niż 10 sekund. Emocje towarzyszące jazdą takim samochodem zaspokoją najbardziej wybrednych fanów marki i nie tylko. Ten protoplasta serii 7 zasilany jest dwoma gaźnikami Zenith, które poddane zostały profesjonalnej renowacji – tak samo zresztą jak pozostałe części pojazdu. Teraz – po latach – gotowy jest, by przeżywać swoją drugą młodość, niosąc ogrom radości przyszłemu właścicielowi.
Prezentowany pojazd poddany został kompletnej renowacji w 2018 i 2019 roku. Każdy element pojazdu został osobny oczyszczony i doprowadzony do stanu, w jakim wyjeżdżał w 1976 roku z fabryki w Monachium. Pojazd po renowacji pokonał nie więcej niż 200km, a w ostatnich tygodniach przeszedł jeszcze dodatkowy przegląd mechaniczny, by wyeliminować nawet najmniejsze niedogodności.
Mechanicznie samochód jest w idealnym stanie, wymienione zostały wszystkie zużyte podzespoły, które zastąpiły odpowiedniki zakupione wyłącznie w ASO. Samochód zdobią oryginalne felgi Alpina po profesjonalnej renowacji. W komplecie są również oryginalne, renowowane stalowe felgi z kołpakami w bardzo dobrym stanie. Środek samochodu został również odświeżony: znajdziemy tutaj całkowicie nową tapicerkę zgodną z VIN, materiał musiał być sprowadzany z zewnętrznych magazynów BMW w Europie – jego odnalezienie zajęło kilka miesięcy! Podczas pierwszego pobytu wewnątrz pojazdu użytkownik ma wrażenie, że ma przyjemność być pierwszym, który w ogóle zasiadł na kanapie. A co najlepsze – wcale się nie myli!
Wyposażenie:
- wspomaganie kierownicy,
- elektryczne lewe lusterko,
- 2 komplety kół (oryginał),
- oryginalne radio Bavaria
Powłoka lakiernicza samochodu została odnowiona w 2018 roku, a kolor nadwozia odpowiada kolorowi VIN. Ze względu na kilkumiesięczny postój pojazdu w niesprzyjających warunkach atmosferycznych powłoka lakiernicza powinna zostać odświeżona, a idealnie byłoby polakierować samochód raz jeszcze w niedalekiej przyszłości.
Pojazd wydaje się nie lada gratką dla kolekcjonerów, a komfort połączony z dynamiką jazdy sprawi, że uśmiech na twarzy pasażerów towarzyszyć będzie kierowcy przez całą podróż. Przy oględzinach służę całą dokumentacją z renowacji, wraz ze zdjęciami oraz fakturami za wykonane prace oraz zakupione części.
W zależności od osiągniętej ceny do samochodu mogę dorzucić górę części, które pozostały z renowacji, a także kompletny set dodatkowej tapicerki (fotele, kanapa, boczki drzwi).
Zapraszam do kontaktu!
Data dodania ogłoszenia
Kontakt
Przy kontakcie nie zapomnij wspomnieć, że dzwonisz z giełdy CzasNaKlasyka!
Zobacz również
Jak przygotować klasyka na zimę?
Mercedes-Benz 190E W201 1993
1993 | 1800cm3 | 109KM | benzyna
10900 zł
Mercedes-Benz 300CE-24 C124 1990
1990 | 3000cm3 | 220KM | benzyna