BMW 525i E34 1990
Pojemność | 2494cm3 |
Moc | 192KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | tylny |
Paliwo | benzyna |
Rocznik | 1990 |
Przebieg | 285000km |
- Do negocjacji
Wśród wielu wersji silnikowych BMW E34, czyli jednej z najbardziej udanych piątek wszechczasów, bardzo poszukiwaną wersją jest 525i z motorem M50. Silnik ten zastąpił wcześniejsze wersje M20 oraz słabsze M30 (w wersji 530i). Wprowadzony został w 1990 roku i wyróżniał się pięknym dźwiękiem oraz dużo niższym zużyciem paliwa od wcześniejszych wersji. W wersji 525i był ponadto dynamiczny i to wpływa na to, że ta wersja należy do najbardziej polecanych i jest swoistym złotym środkiem oferty E34.
Nasze auto pochodzi z pierwszego rocznika produkcji 525i z motorem M50. Auto zostało kupione jako nowe w Niemczech, ale szybko trafiło do Hiszpanii, gdzie jeździło przez około 30 lat. Absolutny brak korozji. Łącznie samochód miał 3 właścicieli i zrobił 285 tys. km. Na przełomie 2021 i 2022 r. auto zostało zakupione przez nas w Hiszpanii i przywiezione do Polski. Jest to wersja z jasnym wnętrzem i takąż deską rozdzielczą (dość rzadko spotykane, ładnie to wygląda).
Na wyposażeniu mamy klimatyzację, elektrykę szyb z przodu, elektrykę lusterek, radio, ABS. Skrzynia biegów manualna. Auto słabe nie jest – ma 192 KM i wyróżnia się świetnymi osiągami jak na przełom lat 80. i 90., potrafi osiągnąć 100 km/h w 8,6 s., a maksymalnie osiąga 230 km/h. Mechanicznie przejrzeliśmy w nim układ chłodzenia (uszczelniony, wymieniony płyn), usunęliśmy zwarcia w elektryce oraz wymieniliśmy akumulator. Klimatyzacja po dużym serwisie i uzupełnieniu. Auto ma doinwestowane zawieszenie, dzięki czemu bardzo dobrze się prowadzi. Dwie nowiutkie opony z przodu.
Jak każde starsze auto ma jakieś drobiazgi do poprawienia, w tym wypadku należą one do dziedziny tapicerki i wnętrza: lekko odstaje podsufitka, tradycyjnie boczki drzwi oraz otwieranie schowka przed pasażerem nie jest optymalne.
Auto zarejestrowane w Polsce, w pełni sprawne, bez problemu można wracać do domu. U nas co jakiś czas jeździ na zloty pod Stadionem Narodowym.
Data dodania ogłoszenia
Zobacz również
Jak przygotować klasyka na zimę?
Mercedes-Benz 190E W201 1993
1993 | 1800cm3 | 109KM | benzyna
10900 zł
Mercedes-Benz 300CE-24 C124 1990
1990 | 3000cm3 | 220KM | benzyna