Volvo 440 1994
Pojemność | 1800cm3 |
Moc | 90KM |
Skrzynia biegów | manualna |
Napęd | przedni |
Paliwo | benzyna + LPG |
Przebieg | 209000km |
VIN | XLBKC163ESC603410 |
Kraj pochodzenia | Niemcy |
Bezwypadkowy | TAK |
- Do negocjacji
Wyposażenie:
- klimatyzacja
- elektryczne przednie szyby
- elektryczne lusterka
- ABS
- poduszka kierowcy
- wspomaganie
- centralny zamek
Do Polski przyjechał w 2008 a od 2014 ja jestem jego drugim właścicielem w PL. Auto miało szczęście bo poprzedni właściciele jak go przywieźli, pojeździli nim 2 lata i zmienili auto a Volvo zostało u nich w garażu dla syna. Auto było w bardzo dobrym stanie zarówno mechanicznym jak i lakierniczym. Nie było żadnych purchli, obłażącego lakieru czy innych podobnych historii.
Ostatnie zdjęcie w galerii było wykonane zaraz po zakupie gdzie widać że auto prezentowało się bardzo ładnie, dlatego go też kupiłem. Jednak ze względu na to że pracuję w branży lakierniczej i jestem uczulony zawodowo na punkcie ładnego lakieru, zapadła decyzja że Volvo zostanie polakierowane aby pozbyć się wszystkich wgniotek parkingowych i zapędzelkowanych odprysków. Auto zostało pięknie polakierowane jak “dla siebie” bo miało zostać u mnie na dłużej ale zmieniły się priorytety. Zresztą widać jak auto wygląda po czterech latach od lakierowania. Podłoga i progi były i są zdrowe, nic tam nie trzeba robić.
Ci którzy interesują się marką wiedzą że modele serii 400 miały systemowo kilka słabych punktów a mianowicie przeciekające tylne lampy i łuszcząca się warstwa tworzywa na aluminiowych listwach dachowych oraz korodujące wzmocnienie tylnego zderzaka i tylne nadkola.
Lampy dostały nowe uszczelnienie z masy butylowej Sika a listwy oczyszczone i polakierowane na czarny mat. Belka niestety została stara bo nie znalazłem jeszcze w przyzwoitym stanie. Nadkola w czasie kiedy auto było lakierowane nie wymagały ingerencji blacharskiej i cały czas ładnie wyglądają co widać na zdjęciach.
Ponadto to co zostało zrobione:
- regeneracja tylnych zacisków łącznie z lakierowaniem
- nowe tarcze i klocki na tył
- wymiana wszystkich linek hamulcowych od ręcznego
- wymiana całego układu rurek hamulcowych na miedziane
- nowe klocki na przód
- wymiana maglownicy + nowe końcówki drążka kierownicy
- wymiana wszystkich stukających łączników i gum w przednim zawieszeniu
- wymiana paska alternatora
- nowy akumulator
- ładne felgi 15″ z rantem
- w 2016 założony został gaz ponieważ autem miał jeździć mój syn student ale ostatecznie kupił inny samochód więc volvo długo na nim nie jeździło
- kilka miesięcy temu został wymieniony na nowy cały układ wydechowy
Rozrząd wymieniany był przy 185000 km, a obecny stan 209900
Auto jest w pełni sprawne, jeździ na benzynie i na gazie, silnik ładnie pracuje, w zawieszeniu nic nie stuka, elektryczne lusterka i szyby działają. Na ten moment nic nie trzeba w niego inwestować, auto ubezpieczone z badaniami które przechodzi bez problemów. Ostatnie badania są z 2 listopada 2018 i diagnosta nie miał się do czego przyczepić… ZERO problemów w 24 letnim aucie…. więc przywalił się się do brakującej gaśnicy ?
Z drobnych rzeczy do zrobienia ale nie pilnych to klimatyzacja której nie dotykałem bo zawsze były ważniejsze rzeczy, nawet nie sprawdzana oraz trzeba poprawić mocowanie rury wydechowej bo jak gość wymieniał cały układ to przerobił wieszak mocujący rurę do podwozia ale źle to zrobił bo przy jakiś nierównościach uderza jarzmem w taką osłonę aluminiową.
Polecam dla kogoś kto jest sympatykiem marki i szuka auta przy którym nie trzeba dużo robić. Ponadto jest gaz, wiem że nie każdy lubi ale jednak jest to dodatkowa wartość dla niektórych no i całkiem ładnie prezentujące się felgi. Są też zimówki na stalówkach.
Auto wygląda tak jak na zdjęciach więc nie ma mowy że ktoś przyjedzie z daleka i będzie rozczarowany. Zaraz po zrobieniu zdjęć zostało wstawione do garażu.
Data dodania ogłoszenia
Zobacz również
Jak przygotować klasyka na zimę?
Mercedes-Benz 190E W201 1993
1993 | 1800cm3 | 109KM | benzyna
10900 zł
Mercedes-Benz 300CE-24 C124 1990
1990 | 3000cm3 | 220KM | benzyna